Denní stacionář
Poslání a základní popis
Posláním denního stacionáře je poskytnout lidem s mentálním, popřípadě kombinovaným postižením od 5 let věku podporu nebo pomoc během využívání sociální služby. Zaměřuje se na aktivizaci lidí a nabízí jim možnost trávit denní čas smysluplnými činnostmi, které si sami vyberou. Usiluje o upevnění a udržení již nabitých a nově získaných schopností a dovedností pro snazší zapojení do běžné společnosti.
Denní stacionář je ambulantní sociální služba, která sídlí v areálu Sociálních služeb Česká, konkrétně v budově 06. Okamžitá kapacita služby je 15 klientů.
Denní stacionář poskytuje své služby každý všední den, a to od 6:00 do 17:00 hodin.
Základní činnosti poskytované stacionářem jsou zpoplatněné, stejně jako služby fakultativní. Aktuální výši úhrady upravuje Sazebník poskytovaných služeb (pdf), který je k dispozici ke stažení, případně u sociálních pracovníků SSČ.
Cíle služby
Cílem poskytované služby je takový klient, který:
- je součástí společnosti,
- je podporován v rozvoji soběstačnosti v oblasti sebeobsluhy a sociálních dovedností,
- je podporován v udržení, získání a v rozvoji schopností a dovedností,
- je v kontaktu s rodinou, přáteli a známými,
- tráví svůj život smysluplně a podle svých přání a potřeb,
- je spokojený (v oblasti stravování a poskytování činností dle jeho individuálních potřeb).
Základní činnosti
Klientům denního stacionáře poskytujeme podporu a pomoc při zvládání jejich života v těchto základních oblastech:
a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
- pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek,
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík,
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru,
- pomoc a podpora při podávání jídla a pití,
b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- pomoc při úkonech osobní hygieny,
- pomoc při použití WC,
c) poskytnutí stravy:
- zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování,
d) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
- pracovně výchovná činnost,
- nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností,
- vytvoření podmínek pro zajišťování přiměřeného vzdělávání nebo pracovního uplatnění,
e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob,
f) sociálně terapeutické činnosti:
- socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
g) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů.
3D VIRTUÁLNÍ PROHLÍDKA
Možnost podávat stížnosti na poskytování služby
- Stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby může podat kdokoliv.
- Stížnost může být podána jakoukoliv formou (ústně, písemně, telefonicky, elektronicky i anonymně).
- Způsob řešení stížností určuje ředitel organizace.
- Stížnosti jsou řešeny neprodleně, nejdéle však ve lhůtě 28 dní.
- Pokud není stěžovatel s vyřízením stížnosti spokojený, může se obrátit na nadřízený orgán či jiné instituce.
- Žádný stěžovatel nesmí být za svou stížnost jakkoliv ohrožen.
CÍLOVÁ SKUPINA A MÍSTO POSKYTOVÁNÍ