Týdenní stacionář
Poslání a základní popis
Týdenní stacionář poskytuje služby lidem s mentálním, popřípadě kombinovaným postižením od 5 let věku, kteří potřebují pro svůj život pravidelnou podporu nebo péči. Usiluje o vytvoření příjemné, vstřícné a přátelské atmosféry a podporu a pomoc nabízí tam, kde ji lidé skutečně potřebují. Umožňuje lidem, aby si o svém životě mohli co nejvíce rozhodovat sami a veškerou snahu pak směřuje k jejich snazšímu zapojení do společnosti.
Týdenní stacionář je pobytová sociální služba. Kapacita služby je 15 klientů.
Týdenní stacionář poskytuje své služby ve všední dny, od pondělí (6:00 hodin) do pátku (18:00 hodin).
Základní činnosti poskytované stacionářem jsou zpoplatněné, stejně jako služby fakultativní. Aktuální výši úhrady upravuje Sazebník poskytovaných služeb, který je k dispozici ke stažení, případně u sociálních pracovníků SSČ.
Cíle služby
Cílem poskytované služby je takový klient, který:
- je součástí společnosti
- je v kontaktu s rodinou, přáteli a známými
- žije v příjemném a útulném prostředí
- žije svůj život smysluplně a podle svých přání a potřeb
- si v co nejvyšší možné míře rozhoduje o svém životě sám
- si co nejdéle udržuje své fyzické a duševní zdraví
- získává nové dovednosti a udržuje si stávající
Základní činnosti
Klientům týdenního stacionáře poskytujeme podporu a pomoc při zvládání jejich života v těchto základních oblastech:
a) poskytnutí ubytování:
- ubytování,
- úklid, praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení,
b) poskytnutí stravy:
- zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, minimálně v rozsahu 3 hlavních jídel,
c) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- pomoc při úkonech osobní hygieny,
- pomoc při základní péči o vlasy a nehty,
- pomoc při použití WC,
d) pomoc pří zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
- pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek,
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík,
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru,
- pomoc a podpora při podávání jídla a pití,
e) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
- pracovně výchovná činnost,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím,
- nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností,
- vytvoření podmínek pro zajišťování přiměřeného vzdělávání nebo pracovního uplatnění,
f) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob,
g) sociálně terapeutické činnosti:
- socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
h) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů.
Možnost podávat stížnosti na poskytování služby
- Stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby může podat kdokoliv.
- Stížnost může být podána jakoukoliv formou (ústně, písemně, telefonicky, elektronicky i anonymně).
- Způsob řešení stížností určuje ředitel organizace.
- Stížnosti jsou řešeny neprodleně, nejdéle však ve lhůtě 28 dní.
- Pokud není stěžovatel s vyřízením stížnosti spokojený, může se obrátit na nadřízený orgán či jiné instituce.
- Žádný stěžovatel nesmí být za svou stížnost jakkoliv ohrožen.
CÍLOVÁ SKUPINA A MÍSTO POSKYTOVÁNÍ